Goal Consulting
Strategy & Innovation

Geopolitics & 3-D Negotiations
in Action

Nikos Chatzis

Με τη ριζική αναδιοργάνωση της διαχείρισης του εναέριου χώρου για την εξυπηρέτηση επανδρωμένων, αλλά και μη επανδρωμένων πτήσεων, η προσφορά υπηρεσιών ΤΑΞΙ από ειδικά διαμορφωμένα μη επανδρωμένα εναέρια οχήματα (UAV) για τη μεταφορά επιβατών, αποτελεί μία κεντρική κατεύθυνση των εξελίξεων στο αστικό περιβάλλον των μεγάλων πόλεων.

Οι εξελίξεις προδιαγράφονται, δρομολογούνται, αλλά σε κάποιες διαστάσεις δεν είναι τόσο ταχείες, όσο οι αρχικές προσδοκίες των οραματιστών, αλλά και των κατασκευαστών…

 

[…Companies like Ehang, Uber Elevate, and AirBus were all investing heavily in the technology, and cities like Los Angeles, Dallas, and Dubai, as well as the entire state of Nevada, all seemed poised to start using taxi drones in some limited form in the near future. But since then momentum has flagged, at least from an implementation perspective. Dubai’s drone taxi program—which was supposed to start in the summer of 2017—never launched, Uber has sold off its drone taxi unit, and there still aren’t any cities anywhere in the world that actually use passenger drones. And yet things are moving forward, just not as quickly as we’d once imagined. Recently, Lilium announced a significant investment in the creation of taxi drone hubs in Florida, Hyundai announced an investment in creating infrastructure to test its drone taxis, and the EU just launched a huge two-year project to test drone taxis and related technology…]