Goal Consulting
Strategy & Innovation

Geopolitics & 3-D Negotiations
in Action

Nikos Chatzis

To πλαίσιο διαχείρισης της εναέριας κίνησης των εξελιγμένων και αυτόνομων μη επανδρωμένων εναέριων συστημάτων (UAS) αναμένεται να εξελιχθεί σε δύο στάδια. Το πρώτο, είναι αυτό, της Aστικής Eναέριας Kινητικότητας Urban Air Mobility (UAM).

Το δεύτερο, είναι αυτό της Αναπτυγμένης Εναέριας Κινητικότητας Advanced Air Mobility (AAM), αποτελώντας εξέλιξη του πρώτου, σύμφωνα με την εξέλιξη και τις τεχνολογικές αναβαθμίσεις των drones, αλλά και ανάλογα με τη διεύρυνση του εναέριου χώρου κοινής χρήσης, μεταξύ επανδρωμένων και μη επανδρωμένων πτήσεων και της χρήσης κατάλληλων συστημάτων αυτοματισμών από τα drones.

[…Urban Air Mobility (UAM) envisions a safe and efficient aviation transportation system that will use highly automated aircraft that will operate and transport passengers or cargo at lower altitudes within urban and suburban areas. UAM will be composed of an ecosystem that considers the evolution and safety of the aircraft, the framework for operation, access to airspace, infrastructure development, and community engagement…]

[…Advanced Air Mobility. This is a little more comprehensive and includes use-cases that aren’t specific to an urban setting. Here you can think of these new eVTOLs traveling between cities, delivering goods and services. There will soon also be personal, privately owned flying vehicles that don’t use traditional airports. Cargo delivery by autonomous drone also falls into this broad category…]